6-6-2017 EOC weer met Traditionele Schepen Beurs in zee

PERSBERICHT – 6 juni 2017

DEN HELDER – Na de eerste, vorig jaar met veel succes in Den Helder gehouden EOC-Traditionele Schepen Beurs heeft EOC Scheepsverzekeringen besloten om zich voor nog eens drie jaar als hoofdsponsor aan dit unieke evenement te verbinden. Hiervoor is met de beursorganisatie een contract ondertekend.

Volgens de enthousiaste beursmanager Jet Sluik kunnen er nu meters worden gemaakt. “Wij hebben thans voldoende zekerheid om deze beurs verder uit te bouwen. EOC Scheepsverzekeringen had ook de eerste editie van de Traditionele Schepen Beurs gesponsord. Toen stond in november 2016 de voormalige mastenmakersloods (Gebouw 66) op het Willemsoordcomplex in Den Helder vol met stands van onder andere scheepsleveranciers, stichtingen en verenigingen tot behoud van traditionele vaartuigen, makelaars en maritieme boekverkopers. Tevens lagen in Museumhaven Willemsoord tal van traditionele schepen afgemeerd, waar direct een avontuurlijke reis kon worden geboekt. Voor de tweede editie van de beurs verwacht ik dat het aantal deelnemers en bezoekers met 30 tot 40 procent zal toenemen. Er hebben zich namelijk al diverse nieuwe standhouders voor deelname gemeld.” Net als bij de eerste editie wordt het de betalende beursbezoekers ook deze keer extra aantrekkelijk gemaakt door gratis toegang te verstaffen tot het Marinemuseum en het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers. Men moet dan wel het door de beursorganisatie verstrekte polsbandje kunnen tonen. De komende editie wordt op 10, 11 en 12 november 2017 wederom op het monumentale werfcomplex Willemsoord in het kloppend stadshart van Den Helder gehouden. (PAS)

De EOC-Traditionele Schepen Beurs wordt gehouden in de voormalige mastenmakersloods op het Willemsoordcomplex. (Foto: Paul Schaap)